söndag 6 februari 2011

Nåt fel e det!

Har varit så trött i ögonen på slutet och eftersom alla vet att synen försämras markant när man är 43 (why??) så tänkte jag att det var väl ingen idé att skjuta upp pinan längre, utan bara att skaffa sitt livs första glasögon...

I fredags travade jag iväg till optikern. Men men.... hon hittade inget synfel hur mycket hon än letade... kunde inte ha de svagaste läsglasögonen för de var för starka, så då skulle hon försöka göra en speciallösning:

- känns det bra?


- absolut, men det är ingen skillnad utan...

Till slut gav hon upp och beslutade sig för att kalla mig om ett år få se om hon får sälja några brillor då... Diagnosen blev att jag är överansträngd, att jag pluggar för mycket och borde ta någon liten paus ibland. No shit....

Kändes tufft, men igår tog jag henne på orden och slet mej från böckerna. Träffade scrapköllon för en eftermiddag med pyssel och babbel. Lovely! Såååå länge sen. Monsters inc var under tiden uppe hos Tette & Bubbus och gjorde sitt bästa för att ta knäcken på dom. Haha....



Vilken underbar röra!

Mellomys på kvällen, men inte vet jag om det direkt var nåt att hurra för, och pojkarna svek mej ganska snabbt och gick upp och lekte istället.

Sen borde man ju nångång lära sej att sms efter kl 23 sällan innebär nåt som man inte kan vara utan...


1 kommentar:

  1. hahaha!
    ja, när ska vi lära oss det? men vi skulle ju kunna göra en överenskommelse, efter kl 23 ska fiskon sovö! även om man inte kan sova ska man iaf inte sms, maila, åka bil, eller ta en promenad!

    SvaraRadera