söndag 13 februari 2011

Dagens rätt


Eller egentligen en dag förra veckan....


Hade lite smått och gott i kylskåpet som behövdes ätas upp. Så jag gjorde en liten kaka!


Rev mandelmassa som inte blev nåt till jul och blandade med två ägg som gick ut i datum dagen innan och en matsked helt ok kakao.


Gräddade i ugn kanske 15 min, på typ 200 grader.


Gjorde en glasyr av en utgående creme fraiche och rivet skal och saft av en halv citron som låg och skräpade i kylskåpet + ganska mycket florsocker.


Viktor tyckte den smakade hemskt, Emil tyckte som Viktor och Linus tyckte att det inte var det godaste han smakat.


Själv var jag väldigt nöjd med min kreativitet och hur smaskigt det blev!

3 kommentarer:

  1. ja, kreativiteten verkar det ju inte vara fel på...

    tette

    SvaraRadera
  2. Den var god! Jag lovar! Å nu e den slut....

    SvaraRadera
  3. hum... nja, kanske lite att jag väljer att tro på boysen..
    creme fraiche på efterrätt är inte min grej..

    SvaraRadera