tisdag 8 februari 2011

Ett puckos bekännelser

Hm... konstigt att inte Tette har dragit den här historian än.... lika bra jag berättar den, annars kommer hon bara att överdriva.

Förra torsdan var verkligen en konstig dag. Det började med att Tette inte dök upp så jag började gå upp till henne, mötte henne i bilen och hon hade inte ätit frukost eller nåt och var mysbyxklädd (dock inte one piecen iaf!). Vi bytte plats så jag körde, men sen började vi tveka på om vi skulle åka... varför skulle vi det nu igen?? Svängde neråt och tänkte skjutsa hem mig, men där någonstans insåg vi att vi har internaliserat panoptikon och det allseende ögat sa åt oss att vi skulle visst till skolan! Så vi åkte ett varv runt skeret och sen drog vi till Falun...

Tillbringade en dag med Maria F... Say no more.

Satt och körde på väg hem. Innan Mora börjar bilen framför mig plötsligt blinka och ska svänga av mot Nusnäs. Jag satt i helt andra tankar och BÖRJAR BLINKA JAG MED OCH ÄR PÅ VÄG ATT FÖLJA EFTER...... Why????

Börjar ju såklart skratta överhysteriskt, vet inte hur jag ska få luft och undvika att köra av vägen... måste stanna på shell och äta en pistagebulle....

Tur att du inte va med Kakan!

Det värsta är att jag gjort samma sak en gång förut....
När Frida och jag var på väg hem från vår Norge-Road Trip.... Skulle svänga av i Värmland och det var kolmörkt och bilen framför blinkar och svänger och jag följer efter, bara det att vi inte riktigt var framme vid avtagsvägen utan vi svängde in på nåns gård... typiskt! Fick backa ut lite snabbt och kvickt och hoppas att ingen såg mig....

3 kommentarer:

  1. men alltså... nu får du ju det att låta som att det här var det ända knäppa som hände.... read my story..

    btw... ganska roligt att läsa din version... förstår nu att min klädsel kan ha inverkan på vår sinnesstämning, alternativt på valet att åka el. inte åka... ;)

    SvaraRadera
  2. Alltså haha! ja jag e verkligen glad att jag inte va med :P

    SvaraRadera