söndag 19 februari 2012

Söndagspricknick i bob-backen

Fick nån typ av anfall att vi borde aktivera oss och komma ut en sväng. Inte lätt att få Emil och Viktor med på noterna, Emil hävdar att det inte finns något som heter pricknick! Men jag lyckades få med mej hela skaran till slut. Åkte till Backbyn för att få lös lite vedpinnar, varpå min käre far frågar min äldste son om jag verkligen kan göra eld. Så skönt att ha föräldrar som tror benhårt på mig i alla lägen! Vill härmed meddela att jag KAN göra eld! Vi var faktiskt alla överens om att bättre än så här kan man nästan inte ha det! Den varma kalleboyen kom inte med på kort, men gjorde sitt till mysstämningen!

Och här har vi då beviset, ifall nu nån (pappa) trodde att vi åt kalla korvar....

Vart tog Linus vägen??? En liten avåkning...Hade ett litet trauma på vägen hem :-) Jag skulle åka med Linus ner och det gick skitfort och jag hade liggunderlagen och skulle försöka hålla i mig i nåt och Linus bara skrek - jag ser inget, jag ser inget! Men jag såg att vi hela tiden kom närmare och närmare Viktor och fick lite panik att vi skulle köra över honom. Till slut kraschade vi in i en snödriva (det kan eventuellt ha varit lite mitt fel). Linus påstår att jag satte liggunderlagen framför ögonen på honom, men det kan jag då inte tro..... När vi hade skrattat färdigt (vilket tog ett tag) knatade Linus upp igen, för att åka utan mamma. Wonder why??



4 kommentarer:

  1. Roligt från början till slut med andra ord. Svårt att bestämma mig dock... mina inre bilder av morfars oroliga kommentar till L och en mamma med liggunderlag eller linus som skriker jag ser inget jag ser inget jag ser inget...

    nej, det blir nog oavgjort! allt ÄR lika roligt
    ps. skrattar så det kommer tårar!

    tette

    SvaraRadera
  2. Å ni väljer att se på skidåkning??? ;-)

    SvaraRadera
  3. hädanefter får ni ha en videokamera med er! tette

    SvaraRadera
  4. jodu, liggunderlag OCH videokamera, hur hade det gått???

    SvaraRadera