måndag 20 februari 2012

Borttappade pumlor

Var bjuden till Torunn på soppa, stickning och bonding med LSM-gänget. Mysigt, så det ville jag gärna vara med på trots barnvecka..... Tette och Bubbus lovade hämta Linus på badet och Emil & Viktor skulle vara ensamma hemma tills Linus kom. Innan jag åkte frågade de om Thomas fick komma och leka. Skickade dem till Thomas mamma för att berätta att det inte var någon vuxen hemma hos oss, men det var ok, och de kom tillbaka alla 3 för lek hos oss. Uppmanade E & V att berätta för Linus att de skulle äta och göra sig färdiga och ligga i sina sängar när jag kom hem!

Lite smått nervös hos Torunn för allt som kunde gå fel... Tette glömmer hämta Linus.... Emil, Viktor och Thomas river huset, ingen har ätit kvällsmat eller satt på sig pyjamas när jag kommer hem osv osv. Satt och höll i mobilen typ... och mycket riktigt, den ringde! Det var Tette som hade blivit uppringd av Linus för att Emil och Viktor var BORTA.

Didn't see that one coming.....

Fick lite panik, men kom ganska snabbt på att de förhoppningsvis var hos Thomas. Inga mer samtal som tur var och när jag kom hem var alla pojkar där. Fast inte i säng. Såklart. Emil och Viktor hade ingen riktigt bra förklaring till att de avlägsnat sig från platsen utan att meddela någon, utan att låsa dörren, utan att ägna sin stackars bror eller mammans instruktioner en endaste tanke.... - Vi glömde.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar