fredag 28 oktober 2011

Inbrott?

Lika bra jag berättar det här själv innan någon annan gör det...

Vaknade av en stor duns. Undrade vad sjutton pojkarna höll på med tills jag insåg att inga pojkar är här. Jag är ensam. Ok, då är det nog någon som gör inbrott. Nästa steg var att kolla klockan. 6.05. Ok, får gå upp och kolla. Tänker att det är bäst att jag klär på mej så jag inte skrämmer ihjäl inbrottstjuven. Sen kommer jag på att jag väger mej på fredamornar. Ok, fram med vågen. Hm, +-0. Ok, på med kläderna. Går ner för att leta efter tjuven. Tänker i trappen ner att det är väl ändå dumt att göra inbrott kl 6, då ser ju grannarna. Kommer in i köket och konstaterar att det är koziolen som såklart ramlat ur skåpet därför att jag vänt upp och ner på den och kilat in den i mixern för hur fn ska man kunna förvara någonting dylikt. Låter den ligga kvar, går upp, klär av mig och går och lägger mig igen.

Kan bara säga att just när det hände tyckte jag att jag handlade rationellt. Så här i efterhand kan jag mer tycka att jag kanske inte var helt vaken...

3 kommentarer:

  1. hahaha! jag tror att du undanhöll det där med vågen när du pratade med mig.. tänk om tjuven kommit upp medan du stod naken på vågen ;)

    men du... de går väl att dela den där i tre delar och sätta ihop den i omvänd ordning?

    /tette

    p.s rasmus kommentar efter att ha läst.. ja vad ska man säga... jag kan ju känna att hon handlade rationellt, men det är för att jag känner henne..

    SvaraRadera
  2. Jo, jag vet att jag skippade vågdelen, tyckte det räckte ändå....men nu skulle ju sanningen fram så... ;-)

    Jodå, dom var i omvänd ordning och sedan nedstuckna med pinnen i blendern. Jag kan tycka att det borde funka!

    Haha, vet inte riktigt hur jag ska tolka Rasmus kommentar, är det positivt eller negativt????

    SvaraRadera
  3. ja, alltså jag har också funderat över hur han menade. faktum är att jag skrattade nästan ännu mer av den kommentaren...

    han sa det med full övertygelse och väldigt positivt. så han menade verkligen något snällt! it just didn´t come out that way...

    SvaraRadera